Love is just around the corner (L) - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Roos-Veerle Krijnen - WaarBenJij.nu Love is just around the corner (L) - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Roos-Veerle Krijnen - WaarBenJij.nu

Love is just around the corner (L)

Blijf op de hoogte en volg Roos-Veerle

22 Augustus 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Namasté beautiful people!

De 3 intense maanden van mijn yoga TTC (teacher training course) heb ik overleefd (500+ uren)! Het is een prachtige rollercoaster ride geweest waarin ik ben overspoeld met kennis over asanas (lichaamshoudingen), pranayama (ademhalingstechnieken), mudras, bandhas, meditaties en dit alles volgens de klassieke Yoga leer. Daarnaast had ik ook een paar anatomie lessen en kreeg ik vele lezingen met esoterische yoga informatie. De intensiteit van deze TTC maakte dat ik voor drie maanden van zeven uur ’s ochtends tot acht uur ’s avonds met yoga bezig was (minstens, vaak meer!). En dit is voor mij een paradijs op aarde geweest! Ik ben zo dankbaar dat ik op dit prachtige tropische eiland deze ‘oeroude’ yoga onderwijzingen heb mogen ontvangen:D!

Doordat ik iets heb gevonden waar mijn hart sneller van gaat kloppen, denk ik dat ik zeker een enthousiaste en gepassioneerde yoga docente kan gaan worden (of al ben;) ). En dit wens ik iedereen toe; dat je creëert in je leven waar je blij van wordt én waarin je bijdraagt aan het grote geheel (bv. de samenleving waarin je woont). Om in de praktijk te brengen wat ik de afgelopen 3 maanden heb geleerd ben ik gelijk na de TTC begonnen met assisteren in mijn yoga school en geef ik woensdag 27 augustus mijn eerste officiële yoga les aan ongeveer 60 mensen op een podium met microfoon. Dit vind ik natuurlijk super spannend, maar ook immens gaaf om deze uitzonderlijke kans aangeboden te hebben gekregen!

Naast lesgeven deze maand volg ik ook nog extra lessen om nog meer te leren. En dan na vijf maanden Koh Phangan ga ik naar Rishikesh (ligt aan de voet van de Himalaya in Noord-India) om les te geven. Rishikesh wordt ook wel de wereld hoofdstad van de yoga genoemd omdat hier zoveel yoga centras zijn (wahalla voor mij dus;) )! Vanaf 7 oktober geef ik daar 2 maanden les. En ik ruil voor het lesgeven mag ik zelf nog meer lessen volgen^_^.

Dit klinkt ideaal voor iemand zoals ik, nietwaar? Dat was ook zeker zo geweest als deze prachtige man die ik tijdens de TTC heb leren kennen ook mee die kant op ging. Maja, al over drie weken moet hij weer terug naar zijn verplichtingen in Amerika. Ik heb hem niet kunnen ompraten om zijn baan bij NASA op te zeggen en een ticket samen met mij te boeken. Om zo’n prachtige man te hebben mogen ontmoeten is een geschenk uit de hemel geweest. En om samen met hem de TTC te mogen doen heb ik ervaren als een bonus op een bonus. Tja, dat ik naast mijn grote liefde, yoga, een andere grote liefde, Miguel, heb mogen ontdekken is just unreal! En als ik morgen ontvoerd zou worden door aliens, dan verlaat ik met een zeer content gevoel deze aarde;).

Om je nog even een proefje te geven van mijn leven hier, geef ik je de link van een video die we samen met de TTC groep hebben gemaakt. Deze video hebben we gepresenteerd aan de school tijdens onze final ceremony, om vervolgens met de hele zaal op het nummer te dansen! De eerste beelden zijn geschoten op de campus waar ik dagelijks rondloop. En daarnaast zie je een paar prachtige shots van het strand waar ik wel eens ga zwemmen. Enjoy!: http://youtu.be/2LVR3UOC71E

Nou, jullie zijn weer op de hoogte van hoe het ervoor staat in Thailand. Maar voordat ik afsluit wil ik nog wat vragen (wat ik erg lastig vind), en lees er asjeblieft overheen als het niet voor jou bedoeld is. En de vraag is gerelateerd aan mijn 25ste verjaardag die deze zondag 24 augustus plaats vindt. Mocht het zo zijn dat je intentie voelt om me wat te geven van mijn verjaardag. Dan kan ik een paar centjes heel goed gebruiken voor mijn verblijf in India. Please voel je niet verplicht, ik ben ook hartstikke blij als je mij in gedachten een fijne verjaardag wenst^_^. Maar voor degenen die me wel willen ondersteunen voor mijn yoga reis en verblijf in India, dit is mijn rekeningnummer: NL91SNSB0954483952, RVM Krijnen te Groningen. Ik vind het dood eng om het zo op mijn blog te zetten en ik hoop dat het niet verkeerd wordt opgevat, anders sorry hiervoor.

Een warme zonnegroet en veel liefs, Roos

  • 22 Augustus 2014 - 14:31

    Harmke:

    Heeey I love you, ik heb net naar je prachtige filmpje gekeken, wat ontzettend leuk..!! en wat een prachtige jonge frisse mensen. Genoten!! Trots op je! zo ondernemend als je bent en dat je je hart volgt!!

    I love you!! je Mam

  • 22 Augustus 2014 - 21:37

    Maud En Martin:

    Dag lieve Roos,

    Wat een prachtig verhaal en ook op Facebook volgen we je verhalen. Als "tante en oom" zijn we supertrots.
    Alvast heel hartelijk gefeliciteerd en een mooi levensjaar gewenst door ons.
    Je cadeautje komt er aan.
    Nog fijne maanden in jouw yoga carrière.

    Martin en Maud

  • 24 Augustus 2014 - 10:02

    Hinke:

    Lieve Roos ,Gefeliciteerd met je verjaardag en ik wens je een heel fijn nieuw levensjaar .
    Wat fijn om te lezen dat je het leuk hebt .
    Ik wens je nog veel plezier .

    Lieve groet Hinke

  • 30 Augustus 2014 - 10:28

    Marc, Noa En Marrit:

    Lieve Roos,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Heb je het fijn gevierd?
    Het is fantastisch om op deze manier een beetje mee te mogen genieten van jou leven daar.......jij volgt je hart en wij volgen jou in je hoe je dat ervaart! In ieder geval spat alle positieve energie er vanaf!!
    Leuk om over al je mooie ervaringen en mensen die op je pad komen te kunnen lezen.
    Succes met je lessen en een mooie tijd toegewenst in India!
    Groetjes Marc, Noa en Marrit

Tags: yoga, docent, liefde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Veerle

Actief sinds 15 Feb. 2013
Verslag gelezen: 714
Totaal aantal bezoekers 20649

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 24 Februari 2014

Backpacken

Landen bezocht: