Yoga is mijn evolutie - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Roos-Veerle Krijnen - WaarBenJij.nu Yoga is mijn evolutie - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Roos-Veerle Krijnen - WaarBenJij.nu

Yoga is mijn evolutie

Blijf op de hoogte en volg Roos-Veerle

16 December 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

When I came to Agama I had no clue what yoga was. The only thing I knew, that their was this voice in my head, that kept telling me to practice yoga. Well, after two years I gave in to this voice. Probably how you all started.

In this first month with Agama I was so surprised and grateful by what I was able to learn and see. I saw beautiful people and.. teachers. The reason I name this separate, is because I was pretty intimidated by the appearance of the teachers. I had never seen this kind of radiance and health in human beings.

But thank you so much for being such inspirational roll models! You inspired me by telling and showing me the difference between the svadistanistic kind of love and the anahata kind of love. This was for me a huge eye-opener, that took away my sceptism about intimate relationships and gave back my faith. You inspired me, by leading by example. To live a life where you don’t choose suffering, but evolution. I have deep honor for the work you’re doing at Agama. And one day... yes, one day... I will walk in your footsteps.

Deze paar woorden van dank heb ik voorgedragen tijdens de final ceremonie, waar de yoga studenten van het eerste level werden gehuldigd en daarna de gelegenheid kregen om wat te performen. Ik heb de afgelopen maand (11 nov. – 8 dec.) een intensieve yoga cursus gevolgd bij Agama op het prachtige eiland Koh Phangan.
Vanaf de eerste cursusdag prijs ik me zo gelukkig dat ik op dit stukje van de aarde mag zijn, dat ik bijna elke dag een traantje van dankbaarheid moet laten (ook als het de hele dag regent). Ik ben omringt met prachtige mensen, in een erg mooie omgeving, met heerlijk puur eten en ik doe kennis en vaardigheden op die me interesse voor 100% hebben. De eerste maand heb ik me elke dag minstens 8 uur per dag met yoga (de oosterse vorm) bezig gehouden. Door wat ik de afgelopen maand heb geleerd in deze cursus kost het me nauwelijks moeite om met liefde voor mezelf te zorgen. Zo heb ik redelijk gemakkelijk mijn dieet aangepast. Ik drink geen alcohol en koffie, ik neem geen suiker (behalve fruitsuikers), eet geen vlees en geen melkproducten meer. Mijn dieet heb ik veranderd in een liefdevol spektakel, waarin elke hap en slok die ik neem bijdraagt aan het purificeren en herstellen van het lichaam. Zo begin ik in de ochtend met ‘kriya yoga’, het purificeren van het lichaam. Daarna nuttig ik het volgende ontbijt: muslie, goji bessen, kaneel, chia zaden, sesam zaden, boekwijt, bee-pollen met soya of rijst melk. Drink ik verse gember thee met kurkuma. Gedurende de dag neem ik wisselend spirulina, colloidal silver, kambudhja, electrolytes. Voor lunch and avondeten eet ik heerlijk macrobiotisch eten of gewoon salades, soep of overheerlijke curries! En als snack ga ik nuts met mijn nuts;). Voor de mensen die me kennen, weten dat ik altijd een issue rondom eten heb gehad. En voor mij is het daarom een ultieme bevrijding dat ik er bewust voor kan kiezen, om niet voor mijn oude verslavingen te kiezen. Dus onthechten is één van de thema´s waar ik mee bezig ben.

Na mijn eerste maand hier, en het gevoel te hebben dat alle puzzelstukjes van de afgelopen 24 jaar op zijn plaats vallen, had ik besloten om nog een maand te blijven. Ik ben nu bezig met level 2 van Agama en denk al over een derde maand hier;). Ik vind het spannend om te zeggen, maar ik weet ook eindelijk wat ik wil worden en wat ik ga worden: Een yogalerares :D!! Waarschijnlijk ga ik de komende 4 jaar voor de helft van het jaar op Koh Phangan wonen om me spiritueel te ontwikkelen en de andere helft werken in Nederland om mijn droom, mijn waarheid te realiseren. Nu ben je weer op de hoogte van mijn kern van bezigheden en weet je dat het goed met me gaat;).

Ik stuur je liefde vanuit mijn hartchakra, namasté


Ps. Wist je dat: ik al over minder dan 2 maandjes terug ben! De 15e van februari. Ongelofelijk!

  • 16 December 2013 - 07:49

    Wima:

    Lieve Roos, ik heb het altijd al geweten. YOGA lerares is jouw roeping. Als je terug komt gaan we samen praten over mijn en jou opleiding. De mijne yoga/healing meditation zal je ook boeien, deze duurt ook 4 jaar. Wat heerlijk voor je dat je je zo prettig voelt. Zie het als een enorm kado en geniet daar, KUZZZ xxxx

  • 16 December 2013 - 08:42

    Marjolijn:

    Dank voor dit prachtige verslag. Veel herkenning :) tot snel in Nederland! Liefs

  • 16 December 2013 - 09:06

    Lauren:

    Wat heerlijk Roosje! Full of grace my darling!

  • 16 December 2013 - 09:09

    Harmke:

    Ja Roos ik vind het erg fijn te weten en te horen dat je weet wat je wilt en zo geinspireerd bent met deze opleiding. Not bad mate!! De reis naar verre horizonten brengt je ook dicht bij wie je bent en daar ben ik erg blij mee, lieve schat!!

    Je mam

  • 16 December 2013 - 09:59

    Tante Maud:

    Dag lieve Roos,
    Wat fijn om te lezen hoe je jezelf gevonden heb in wat voor jou belangrijk is.
    Veel liefs van ons ( Tikkie, je bent hem", zegt Martin)

  • 16 December 2013 - 11:25

    Lara:

    Wat fantastisch Roosje. Inspirerend!

  • 16 December 2013 - 18:00

    Tessa:

    Hey roos! Gaaf om te lezen dat je zoveel haalt uit al je ervaringen. Beste keuze ooit. Geniet!

  • 16 December 2013 - 20:19

    John En Corrie:

    Hi Roos.
    We are so happy for you.So nice that you found yourself.So far away from home.
    listing to your Heart and be Happy Roos.
    Love you.
    John and Corrie.

  • 16 December 2013 - 20:52

    Henriëtte Krijnen:

    Formidable!!!!!!! ROOS heerlijk en zo fijn dat je het hebt gevonden----- geniet slurp het op neem het mee, en ik kom bij jouw in de leer. dikke knuffff van Jetje.

  • 16 December 2013 - 23:29

    Margo:

    Hoi Roos,
    Heb net al je reisverslagen gelezen. Wat een bijzondere reis ben je aan het maken. Ik Ben benieuwd hoe het verder gaat. Groetjes, Margo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Veerle

Actief sinds 15 Feb. 2013
Verslag gelezen: 795
Totaal aantal bezoekers 20661

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 24 Februari 2014

Backpacken

Landen bezocht: