Na 2 weken Aussie... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roos-Veerle Krijnen - WaarBenJij.nu Na 2 weken Aussie... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roos-Veerle Krijnen - WaarBenJij.nu

Na 2 weken Aussie...

Blijf op de hoogte en volg Roos-Veerle

10 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Ik heb ruim een half jaar toegeleefd naar dat moment, dat ik een jaar weg zou gaan. Een half jaar lang heb ik op een ontspannen manier zoveel mogelijk geld te proberen te verdienen. Ik ben 2x p/w gaan oppassen op Nanne (4), Pol (8) en Jip (10), heb Joery 3x in de week met rekenen geholpen, stond elke vrijdagavond achter de bar in een jazz cafetje en daarnaast ben ik bij cafe de Toeter gaan werken.
Dit afgelopen half jaar heb ik proberen te genieten van alle (gewone) bezigheden die ik heb gedaan, van alle mooie mensen die ik in dit half jaar (beter) heb mogen leren kennen. Ik heb het afgelopen half jaar een groter gevoel van dankbaarheid gevoeld. Waarschijnlijk omdat ik wist dat mijn bezigheden in Groningen een keer zouden stoppen. Ik heb veel blijdschap en liefde gevoeld voor de mensen om mij heen, meer dan ooit. Waarschijnlijk omdat ik wist dat ik ze straks een jaar niet zou zien...

“Ik ga een jaar weg in februari 2013”. Een jaar? Je zegt het tig keer tegen mensen als je je standaard riedeltje opnoemd waar je mee bezig bent en wat je gaat doen. Dan is het besef van een jaar weg gaan er nog niet. Dat kwam bij mij zes dagen voor vertrek. Toen voelde ik angst om mijn vertrouwde omgeving te verlaten.

Zondag 24 februari werd ik uitgezwaaid op Schiphol door papa, mama & Teun, Maarten, Sebastiaan en Anne. Wat was het gezellig! Je zou je vliegtuig er bijna voor laten schieten, om maar met zijn allen bij die Starbucks koffie te kunnen blijven drinken;). Ookal vind ik die koffie niet te zuipen, en vraag ik me elke keer weer af na de eerste slok, “waarom ben ik hier weer beland”:S. Enfin, vliegtuig toch maar gepakt, en na zo’n 24 uur stond ik op Melbourne Airport. Vanaf daar ben ik naar Mason gegaan, waar ik de eerste vier nachten kon verblijven. Duizend maal dank aan Foske (Toeter collega en weet wat goed bier is, jaja punk;)), die dit onderkomen een paar dagen voor vertrek voor me had geregeld! Mason was een uitstekende gastheer, en mede door hem ken ik het centrum van Melbourne nu al op m’n duimpje;).

Na die vier dagen bij Mason, ging ik vrijdag 1 maart op weg naar familie Smit. Bij de Smits zou ik de eerste vier maanden van mijn reis, au pair worden. De familie leerde ik gelijk goed kennen tijdens ons eerste weekend kamperen in ‘The Grampians’. The Grampians zijn Victoria’s beste back-to-nature bestemming, met zo’n 168.000 hectare aan land. Prachtig om zo tussen het wild te kamperen! De eerste possum, kangaroe, emu en kookaberra zijn daar gespot! Ook heb ik samen met Annelot (met haar ben ik nog 2 maanden au pair) en Marjolein (door haar heb ik dit au pair adresje en ik volg haar op) een berg beklommen. Namelijk ‘Mount Difficult’, klinkt natuurlijk heel makkelijk;). Het heeft deze berggeit wat bloed, zweet en tranen gekost, maar het uitzicht was het allemaal waard!

Op zondagmiddag hebben we Marjolein op de bus gezet naar Sydney en zijn we met zijn negenen ‘terug’ naar huis gegaan. De familie bestaat uit Hugo (2), Tim (3), Peter (5), Jaap (7), Laura (8) en Christel & Jolmer (37). Ze wonen in Barham, een klein gehucht in the middle of nowhere op een prachtige stukje land. Ze verbouwen hier zelf vele groentes, fruit, noten, kruiden, specerijen en maken hun eigen honing en houden varkens, kippen, eenden en hebben een vet toffe hond Flicky. Flicky gaat gezellig met me mee hardlopen en doet een eindsprintje mee (al moet ik het tot nu toe tegen Flicky afleggen;) ). Het is een zeer actieve familie, die vele leuke dingen ondernemen. En daar plukken wij, Annelot en ik, lettelijk en figuurlijk de vruchten van. Ik vind het bijvoorbeeld fantastisch om elke dag vers geplukt fruit te eten, te koken met producten die met zorg zijn gekweekt of zelf geschoten vlees te eten (waarschijnlijk mag ik dat ook nog doen!).

Mijn eerste week was pittig, maar vol met nieuwe ervaringen. Zo heb ik poepluiers verschoond, veel links gereden om de kinderen te brengen en op te halen van activiteiten, tig potten verse pesto gemaakt, paardgereden, de hekken gerepareerd waar een kudde overheen was gewalst en vee gedreven. Als je dan onder het stof zit, de zweetdruppels op je voorhoofd staan omdat het 35 graden is en je daar staat met je cowboyhoed op... Dan voelt dat wel als een mooie Australische ervaring en dan denk je “life is good”!

Ik vind het leuk om mee te mogen kijken hoe deze ouders hun vijf kinderen opvoeden. En bij dit gezin denk ik wel vaak, “zo ga ik het later ook doen”. En dat is fijn, dat dit gezin qua opvoed ideeen veelal op dezelfde lijn zit. Ik voelde me hier gelijk ook erg op mijn gemak. Het voelt zo vertrouwd dat ik het idee heb, dat ik hier al een paar weken ben.
Veel liefs en ‘No Worries’,

Roos

Ps. Als je nog een gezond recept weet wat voor 9 man ’s avonds gemakkelijk te koken is… Let me know!!

  • 10 Maart 2013 - 10:58

    Mischa:

    Wat fijn om dit te lezen Roos!! Word helemaal vrolijk van je verhaal en zag het ook direct voor me, jij met je cowboyhoed onder het stof haha. En een gezond recept.. what about moussaka met griekse salade en tzatziki! ;) Zal het je even mailen. Ga zo door met het naar je zin hebben en heb af en toe een beetje medelijden met ons, want het SNEEUWT WEER!!! aarrrgghhh... dikke kus!

  • 10 Maart 2013 - 11:52

    Bianca:

    Lieve roos!
    Wat een gaaf verhaal. En wat super fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Echt cool dat je echt t " boerderij leven" hebt met beesten en eten en klussen en alles erop en eraan. :) Geniet ervan meid! en hou ons op de hoogte. leuk om je verhalen te lezen:).

    xxx liefs

  • 10 Maart 2013 - 12:03

    Gerbrich :

    Ha Rosie!! Heel erg leuk om je verhaal te lezen, zie het inderdaad ook helemaal voor me! Wat een goed leven daar, geniet ervan en tsja, toch nog maar even: pas goed op jezelf!! Heel veel liefs vanuit een inmiddels regenachtig en koud Nederland...


  • 10 Maart 2013 - 14:01

    Anne:

    Hee Lief, Ik heb natuurlijk net je met gebeld dus had deze mooie verhalen al gehoord maar heel erg tof om het ook nog even te lezen :)! Leuk geschreven! Hele dikke kus en knuffel

  • 10 Maart 2013 - 14:08

    Milou:

    Rooos!!!
    Wat supercool zeg! Ik word er alleen stikjaloers van ;)
    Wat heerlijk om zo te leven of niet? Klinkt alleen wel als heel hard werken (maar gelukkig kun je dat goed;))! Ik zou gaan voor pasta voor negen mensen hahaha wat een werk :p Ik mail je een SUPERmakkelijk (maar lekker) recept!
    Dikke smak

  • 10 Maart 2013 - 19:12

    Wilma:

    Lieve schat Roos, wat een heerlijk verhaal, nu al. Ik kan me helemaal inleven in je ranch ervaringen (McCleod's Daughters)........! Geniet er lekker van en laat ons niet te lang wachten op het volgende verhaal, X Wilma en Pier

  • 11 Maart 2013 - 07:17

    Mila:

    Heeeeeeee lieve roos!!!
    Waauuw ik denk ook ; zo wil ik het later ook!! Klinkt als een superleuk gezin!!
    Gaaaf zeg dat ze zoveel zelf maken.
    En wat een avonturen heb je al beleefd, klinkt allemaal super.
    Als receptje;
    Bak zelf lekkere burgers, beetje leuk aankleden met bruin broodje, sla, wortel etc en een lading zoete aardappels afbakken(bijv. in vorm van dikke frieten) , in de oven met zout; klaar!
    Zeer gewaardeerd door kids (de meeste dan) en zeker ook door mij;)
    Nou snel ff skypen!!!
    Dikke KUS!!

  • 11 Maart 2013 - 08:59

    Linda:

    Goed dat je je het levensmotto van de Aussies al eigen gemaakt! No Worries!!
    Klinkt alsof je al helemaal je plekje hebt gevonden, leuk leuk :D
    En nog even een receptje van mij:
    Rijst met kip, ui, ananas, banaan en rozijnen. Wat vocht van de ananas toevoegen, wat ketjap, peper en zout en aan tafel!

    LIEFS!

  • 11 Maart 2013 - 08:59

    Linda:

    Goed dat je je het levensmotto van de Aussies al eigen gemaakt! No Worries!!
    Klinkt alsof je al helemaal je plekje hebt gevonden, leuk leuk :D
    En nog even een receptje van mij:
    Rijst met kip, ui, ananas, banaan en rozijnen. Wat vocht van de ananas toevoegen, wat ketjap, peper en zout en aan tafel!

    LIEFS!

  • 11 Maart 2013 - 10:42

    Martin En Maud:

    Hallo lieve Roos,
    Wat een paar leuke weken heb je al achter de rug. Dat gaat alleen maar leuker worden.
    Prachtige ervaringen en belevenissen doe je zo op.
    Goed om je zo te kunnen volgen.
    Ik keek al regelmatig naarM c. Louds daughters. Zie je zo rondsjouwen.

    Dikke zoen en knuffels
    Martin en maud

  • 11 Maart 2013 - 11:25

    Sebastiaan:

    Lieve Roos, zo te horen heb je het ontzettend goed naar je zin en heeft deze plek je praktisch alles te bieden waar je van houdt, dus geniet er ontzettend van de komende tijd en ik ben benieuwd naar alle avonturen die je de komende weken en maanden gaat beleven!

  • 11 Maart 2013 - 22:04

    Marc, Marrit En Noa:

    Hey lieve Roos, wat leuk om van je te horen/lezen! Fijn om te lezen dat je een goede en fijne eerste indruk hebt. Heerlijk klinkt je verhaal.......prachtig dat je op deze manier kennis kan maken met een "andere wereld". Geniet ervan en we blijven graag meelezen hoe het met je gaat! Liefs van ons.

  • 12 Maart 2013 - 16:19

    Caroline Veenstra:

    Lieve Roos,

    Wat een mooi verhaal, en wat fantastisch dat jij het daar zo naar je zin hebt! Geniet van alles, en ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal.

    Lieve groeten,

    Caroline (club)


  • 14 Maart 2013 - 11:07

    Harmke:

    Oosje

    No worries mate!! alle vertrouwen in je, je bent een dijk van een kind dus dat gaat goed komen!!Een heel andere start dan in Canada, en dooordat je het allemaal zelf regelt , kan je het meest groeien dwz uit de comfortzone en niet in de paniek, daar leren en groeien we het meest. Jaja ik blijf wel je moeder he!dus een paar toevoegingen kunnen niet uit blijven!Just wait and see Oosje over een poosje en een heel groot liefkoosje van je mam!!


  • 14 Maart 2013 - 21:39

    Tanja:

    Wauw roosje!

    1 groot avontuur! Heerlijk ook om in zo een omgeving te zijn, en een echte farmgirl (autocorrectie wil er telkens dranghek van maken maar dat vind ik dan weer niet juist) te worden!! Geniet!!

    X

  • 16 Maart 2013 - 18:45

    Bon:

    Een fantastisch reisverhaal Roos, ik heb er erg van genoten. Wat heb je ontzettend gebofd met je leuke aupairadres en je aupair collegatje En wat een mooi Nederlands schreef je. K ben nu in Groningen en we eten rijst. Janneke was ook hier om een foto van Maarten te malken. Harmke en ik mopperden over zijn haar in de gel. Maar er was geen praten tegen . Verder gaat alles hier prima en ook in Assem. Ik zal ook je adres (mailadres) doorgeven aan Arjen. Just in case you want to meet him in Sydney. Ik moet stoppen we gaan eten , tot mails en veel liefs van Bon.

  • 19 Maart 2013 - 14:00

    Selma:

    Lieve Roos, wat een geweldig verhaal. Fijn dat je het er zo naar je zin hebt. Je verhaal maakt dat ik ook weer even terug ben in Melbourne, dat heerlijke gevoel van LIfe is Good had ik ook in Australie.
    Heel veel goeds daar en ik kijk al uit naar je volgende verhaal!
    We hebben vorige week maandag nog ever je gesproken bij Anneke!
    Veel liefs van Selma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Veerle

Actief sinds 15 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1698
Totaal aantal bezoekers 20680

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 24 Februari 2014

Backpacken

Landen bezocht: