Het backpacken gooi ik even ‘over boort’ - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Roos-Veerle Krijnen - WaarBenJij.nu Het backpacken gooi ik even ‘over boort’ - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Roos-Veerle Krijnen - WaarBenJij.nu

Het backpacken gooi ik even ‘over boort’

Blijf op de hoogte en volg Roos-Veerle

16 Juli 2013 | Australië, Port Douglas

Dag trouwe rakkers!

Kansen moet je opzoeken en zien.. maar vooral met beide handen aangrijpen! Dus gooi ik m’n backpackplannen helemaal om en ga ik 5 maanden zeilen over het grote barrière rif (noord en oost Australië), op een 12 meter lange boot. Vandaar dat ik een snelle update plaats voordat ik 'nu' 5 maanden geen internet en telefoon toegang meer heb. En hoe dit zo op mijn pad is gekomen?

Nadat ik het o zo koude Melbourne achter me had gelaten, na een fantastische maar hectische maand, ben ik 5 juli begonnen met backpacken. Cairns was mijn beginpunt, maar van dit Costabrava achtige stadje werd ik erg verdrietig. Dus na de zuidelijke tropische regenwouden met al zijn watervallen te hebben verkend, hield ik het daar voor gezien en ging ik op naar Port Douglas. Dit dorpje en het hostel waar ik verbleef vond ik gelijk meer dan aangenaam. In Cairns ging alles moeizaam en was de hele energie anders .. Op weg naar Port Douglas ging alles soepel. Nadat ik wist dat m’n travelbuddy, Naomi, me na vier dagen ging verlaten ben ik ook verder gaan onderzoeken wat ik zou willen met mijn reistijd. En toen kwam Tanja met de goudentip om op ‘helpx’ te gaan kijken. Dit is een site voor backpackers om bij anderen 4 uur per dag te werken inruil voor accommodatie en eten. Daar zag ik heel wat interessante dingen zoals werken in een dierentuin tot aan in je adamspak tuinieren. Maar de advertentie die er gelijk uitsprong was die van Geoff, die zijn boot aanbood om op te verblijven en samen te zeilen en te leven van de zee.

Ik probeerde Geoff toen twee keer te bellen maar kreeg beide keren zijn overvolle voicemail, dus ik kon ook geen bericht inspreken. Er vanuit gaande dat zijn sms inbox ook vol zou zijn stuurde ik Geoff een smsje waarin ik mijn interesse liet blijken. Ik kreeg gelijk een bericht terug dat we de volgende dag bij de yachtclub konden afspreken.

Ik had Naomi met me meegenomen (zo blij dat ze met me meedacht en voelde bij de te moeten maken beslissing!). En bij de yachtclub hebben we lekker zitten kletsen en een rondleiding gekregen op de boot ‘Tookawhile’ (Geoff heeft de boot van een gepensioneerde man overgenomen die de boot in 20 jaar heeft gebouwd en wiens vrouw 10 jaar aan de details op de boot heeft gewerkt). Maar al snel werd in het gesprek duidelijk dat Geoff echt een buddy zocht die hem 5 maanden vergezelde. En ik had nog steeds m’n halfjaar Azië in mijn hoofd waar ik 20 augustus aan zou beginnen. Maar m’n gevoel zij dat dit echt een goede man is, waar ik heel veel van kan leren. Dus na een dag lang tig keer per dag te hebben gezegd ‘5 maanden?! Zolang ben ik nog niet in Australië’, en m’n hoofd die gekke dingen bedenkt wat er kan gebeuren... zei m’n gevoel dat het goed is. Dus ik laat de angst die ik voel door m’n hoofd niet in de weg zitten en vertrouw op m’n intuitie om deze ‘one in a lifetime change’ aan te pakken!!!

Dit maakt dat ik in een paar uurtjes op de boot stap en we een proeftripje gaan maken naar een eiland dichtbij om te kijken of ik mijn draai op de boot kan vinden. En als dit blijkt te werken voor Geoff en mij, dan gaan we de komende tijd van eiland naar eiland zeilen, ons eigen bier brouwen, snorkelen, krijg ik alles van een boot te leren, dolfijnen & walvissen zien, vis vangen en hiervan leven.

Ik heb erg veel zin in dit volgende avontuur met Geoff! Mocht het leven op de boot niet wat voor me zijn dan hoor je snel weer van me, en anders kan het een tijdje duren;)

genoeg liefde en knuffels om de komende 5 maanden te overbruggen! xoxo

Ps. Sorry dat ik sommige niet persoonlijk op de hoogte heb kunnen brengen.. Het was een erg last minute beslissing en ik was druk met tampons inkopen voor de komende 5 maanden;) haha

  • 16 Juli 2013 - 08:26

    Mila:

    Jeeeumig roosie! Wat een stap!
    Wat een avontuur! Het klinkt echt geweldig, hoop dat je het mega naar je zin gaathebben!
    Alleen maar bedenken wat je vandaag wil,
    Welke vis je vangt.. moet goedkomen!
    Goed dat je je hart volgt:) a
    Liefs mila

  • 16 Juli 2013 - 09:25

    Margreet:

    Hè Roos, wat een spannend maar zeker mooi avontuur! Heeeeeel veel plezier en leerzame tijd toegewenst. Groetjes uit Groningen....van Margreet en natuurlijk Joery & de andere twee mannen :-)

  • 16 Juli 2013 - 10:45

    Caroline Veenstra:

    Wauw Roos! Wat fantastisch dat je dit gaat doen, wens je veel geluk! Dat je van al het moois dat je ziet intens kan genieten!

    Lieve groeten,
    Caroline

  • 17 Juli 2013 - 09:03

    Tante Maud:

    Dag lieve Roos,

    Wat een mooi verslag weer en wat een prachtige kans pak jij aan.
    Mooi dat je Op jezelf vertrouwt!!
    We wensen jou een hele goede VAARt in alle opzichten.

    Veel lieve knuffels van Martin en Maud

  • 17 Juli 2013 - 14:58

    Milou:

    Roos!!
    Wat superspannend. Dapper dat je je gevoel volgt. Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben op de boot! Heel erg veel plezier en veel vissen vangen (en lekkere biertjes brouwen :))
    xxxxxxxx Milou

  • 20 Juli 2013 - 08:57

    Frans:

    ja en dan heb ik toch dit mooie verhaal gevonden. Fijn dat je in vertrouwen het water opgaat. Heb het fijn en goed en gauw aan de kant wanneer die echte hoge golven eraan komen Hartegroet, Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos-Veerle

Actief sinds 15 Feb. 2013
Verslag gelezen: 759
Totaal aantal bezoekers 20681

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 24 Februari 2014

Backpacken

Landen bezocht: